W ramach realizacji Rządowego programu „AKTYWNA TABLICA” 30 stycznia 2023 r. w SP 3 odbyło się spotkanie organizacyjne, podczas którego powołano Międzyszkolną Sieć Współpracy Nauczycieli. Ustalono harmonogram spotkań nauczycieli oraz główne założenia współpracy, w tym zasady dotyczące przeprowadzenia zajęć otwartych z wykorzystaniem technologii informacyjno- komunikacyjnej. Uczestniczący w spotkaniu nauczyciele wymienili się ciekawymi adresami stron internetowych, które można wykorzystać na zajęciach lekcyjnych.
Szkoły, uczestniczące we współpracy:
– Szkoła Podstawowa nr 3 w Pszowie
– Szkoła Podstawowa nr 4 w Pszowie
– Szkoła Podstawowa nr 3 im. K.K. Baczyńskiego w Raciborzu
W spotkaniu udział wzięli: Anna Kokot– e-koordynator z SP3 w Pszowie, – Justyna Kicka e-koordynator z SP nr 4 w Pszowie, Michał Kobylak – e-koordynator z SP nr 3 w Raciborzu oraz Dyrektorzy Szkół utworzonej Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli.
20 marca 2023 odbyło się spotkanie przedstawicieli szkół tworzących Międzyszkolną Sieć Współpracy Nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniu wzięli udział nauczyciele naszej szkoły i szkół partnerskich. Jego celem była wymiana doświadczeń w pracy z TIK na poszczególnych zajęciach oraz podzielenie się wiedzą i doświadczeniem w zakresie tworzenia pomocy interaktywnych wykorzystywanych podczas zajęć.
Nauczyciele zostali wyposażeni w umiejętności sprawnego tworzenia prezentacji multimedialnych z zastosowaniem efektów, możliwych do uzyskania w programie Canva i Genial.ly i in. oraz poznali zasady opracowywania prezentacji, w tym zawierających animacje.
W dalszej części spotkania nauczyciele przedstawili narzędzia, które wykorzystują na lekcjach, zajęciach pozalekcyjnych czy konkursach. Zaprezentowali funkcjonalność tablicy interaktywnej oraz multibooków.
Na kolejnym spotkaniu nauczycieli, 5 maja 2023 r., w ramach powołanej Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli, nauczyciele dzielili się swoim doświadczeniem, prezentowali przykłady wykorzystania pomocy dydaktycznych dla dzieci z SPE (np. do biofeedback, Metoda Warnkego) Robotów Photon, dywanu interaktywnego, oprogramowania i ciekawych aplikacji, które ułatwiają zdobywanie wiedzy, uatrakcyjniają zajęcia, przyspieszają proces uczenia oraz osiągania celów lekcji.